mesecem septembrom CER pričenja desetmesečno kampanjo za dekarbonizacijo gospodarstva in doseganje ciljev zelenega dogovora, s katero želi spodbuditi sistemsko sodelovanje vseh deležnikov in izpolnitev cilja, da Slovenija postane podnebno nevtralna država pred letom 2050.
Namen kampanje je dvigniti zavedanje o pomenu in koristih prehoda v podnebno nevtralno gospodarstvo, okrepiti zmogljivosti in spodbuditi vse deleželnike (podjetja, vlado in finančne institucije) k odločnejšim ukrepom.
Kampanja se bo osredotočala na cilje in aktivnosti določene v Zelenem dogovoru.
Želimo si, da bi s pomočjo ozaveščevalne kampanje podjetja v Sloveniji:
- spremenijo svoj odnos do podnebno nevtralnega gospodarstva,
- spoznajo poslovne priložnosti zelenega prehoda,
- spremenijo svoja stališča, da prehod na podnebno nevtralna gospodarstvo ni breme, temveč predvsem priložnost za pridobitev konkurenčne prednosti in učinkovitosti,
- oblikujejo načrte za lastno razogličenje,
- razumejo finančne mehanizme za hitrejši zeleni prehod,
- zavedajo, da je naslednjih 8,5 let ključnega pomena za posodobitev poslovanja,
- ukrepajo in spremenijo svoje poslovanje že danes.
V ospredje večmesečne kampanje smo postavili tri teme, za katere verjamemo, da so pomembna področja na poti dekarbonizacije Slovenije.
- Nizkoogljične stavbe - prenove in novogradnje
- Posodobitev industrije
- Z zelenimi financami do zelenih projektov
V sklopu kampanje bodo potekale različne aktivnosti, dogodki, delavnice, javne debate, priprava dokumentov o stališčih CER, itd.
V Sloveniji moramo spremeniti silosno v sistemsko razmišljanje. Potrebujemo boljše sodelovanje in bolj odprt dialog med različnimi zainteresiranimi stranmi: podjetji, vlado (EU, nacionalno, lokalno), finančnimi institucijami, raziskovalnimi in nevladnimi organizacijami.
Bistveno je, da vsi razumemo, da imamo le 8,5 let za dosego ambicioznega cilja zmanjšanja emisij za 55% do leta 2030 in da je čas za ukrepanje danes.