Trajnostna preobrazba logistike za manjši ogljični odtis in vlaganje v zeleno prihodnost
Logistika ima v Lidlu Slovenija ključno vlogo pri doseganju ciljev neto ničelnih izpustov toplogrednih plinov do leta 2050, saj predstavlja enega največjih virov izpustov v prometnem sektorju. Zato v podjetju sistematično uvajajo trajnostne logistične rešitve – od elektrifikacije voznega parka in uporabe obnovljivih virov energije do optimizacije transportnih poti. Pri tem si pomagajo z naprednimi digitalnimi tehnologijami, kot so umetna inteligenca in analitika podatkov, ki omogočajo boljše načrtovanje in sledenje transporta, kar dodatno prispeva k večji učinkovitosti in manjšim izpustom.
Omenjene rešitve so del širše podnebne strategije, sprejete na ravni mednarodne Skupine Lidl, v okviru katere si prizadevajo za učinkovito izrabo prevoznih zmogljivosti in zmanjšanje voženj brez tovora. Z nenehnim prilagajanjem poti glede na potrebe trgovin so v preteklem poslovnem letu dosegli v povprečju 97-odstotno izkoriščenost vozil ter z uvedbo lastnega prevzema blaga pri dobaviteljih skrajšali prevožene poti za približno 13.000 kilometrov letno, kar pomembno prispeva k zmanjšanju ogljičnega odtisa celotne oskrbovalne verige.
Strateška usmerjenost v elektrifikacijo logistike
Eden ključnih korakov na poti do doseganja zastavljenih podnebnih ciljev je elektrifikacija logistike. Gre za eno izmed rešitev, s katero v Lidlu Slovenija soustvarjajo prehod v bolj trajnostno prihodnost transporta. Na tem področju so nedavno naredili velik korak naprej. Kot prvi trgovec v Sloveniji so v sodelovanju s partnerjem Transport Franc Soršak in proizvajalcem Scania uvedli popolnoma električno dostavno vozilo s hladilno nadgradnjo, ki bo oskrbovalo Lidlove trgovine po vsej državi.
Med pionirji na področju trajnostne logistike
Električno dostavno vozilo Scania P230E B6x2*4 je zasnovano za mestni in primestni transport in predstavlja pomemben mejnik v uresničevanju Lidlove podnebne strategije, v okviru katere se v podjetju osredotočajo tudi na zmanjšanje izpustov na področju transporta izdelkov na prodajne police njihovih trgovin. Opremljeno je z najmodernejšo generacijo pogonskih baterij, ki imajo višjo gostoto energije, posledično večjo zmogljivost in s tem tudi večji domet. Zmogljivost baterije je 416 kilovatnih ur (kWh), v primeru optimiziranega dosega koristne obremenitve pa vozilo lahko prevozi 350 kilometrov z enim polnjenjem. Za potrebe podjetja so v vozilo vgradili tudi hladilno komoro, integrirano pa ima tudi nakladalno-razkladalno klančino za enostavnejše dostave.
Kot del vlaganja v elektrifikacijo transporta so v Lidlu Slovenija marca letos v sodelovanju s partnerjema Pfeifer in Schmitz Cargobull v vozni park dodali tudi prvi popolnoma električni polpriklopnik z baterijsko električno hladilno enoto. Gre za 100-odstotno brezemisijsko transportno sredstvo, s čimer je Lidl Slovenija postal prvo podjetje v Sloveniji z uporabo takšne tehnologije.
Vse predstavljene novosti bodo skupaj z ostalimi trajnostnimi rešitvami pomembno prispevale k doseganju neto ničelnih izpustov toplogrednih plinov do leta 2050.