Evropski parlament je z večino sprejel ključno stališče glede uvedbe sistema preverjanja in predhodnega odobravanja okoljskih trženjskih trditev, s čimer želi zaščititi državljane pred zavajajočimi oglasi.
Zakonodajalci v Evropskem parlamentu so s 467 glasovi proti 65 glasovali za odobritev vrste pravil za zaščito potrošnikov pred zelenim zavajanjem ali zavajajočimi okoljskimi trditvami podjetij. Glasovanje določa sprejeto stališče Parlamenta o predlagani Direktivi o zelenih trditvah Evropske komisije.
Študija Evropskega parlamenta iz leta 2020 je namreč ugotovila, da je bila več kot polovica zelenih trditev podjetij v EU nejasnih ali zavajajočih, 40 % pa celo popolnoma neutemeljenih. Komisija je direktivo predlagala marca 2023, njen namen pa je obravnavati potrebo po zanesljivih in preverljivih informacijah za potrošnike.
Kaj bi direktiva pomenila za podjetja?
Direktiva bi podjetja obvezala, da predstavijo dokaze o resničnosti svojih okoljskih trditev, kot so "biorazgradljivo", "manj onesnažujoče", "varčno z vodo" ali z "biološkimi sestavinami", preden jih lahko uporabijo v oglaševanju. Države članice EU bodo morale imenovati preverjevalce, ki bodo odgovorni za predhodno odobritev takih trditev, kar bo zaščitilo potrošnike pred neutemeljenimi in nejasnimi oglasi.
Določeni bodo roki za oceno trditev, pri čemer se enostavnejše trditve lahko obravnavajo hitreje. Poleg tega so mikro podjetja izvzeta iz teh pravil, medtem ko imajo mala in srednje velika podjetja dodatno leto za uskladitev v primerjavi z večjimi podjetji.
Povezava do sporočila za javnost.