Priporočila z naslovom
Trajnostna mobilnost v podjetjih so rezultat dolgoletnega sodelovanja s člani CER, mednarodnimi in slovenskimi strokovnjaki, akademskimi partnerji in odločevalci ter dvoletnega dela na projektu SmartMOVE: Pametne rešitve za trajnostno mobilnost.
Namenjena so podjetjem vseh velikosti in sektorjev, kot vodilo za razumevanje in uvajanje trajnostnih mobilnostih praks pa jih lahko uporabijo zaposleni na vseh oddelkih ali upravljavskih nivojih.
Priporočila ponujajo vpogled v koristi, konkretne ukrepe, dobre prakse in ponudnike rešitev za prehod na bolj trajnostno mobilnost. Njihov cilj je spodbuditi podjetja, da trajnostno mobilnost vključijo v jedro svojega poslovanja in tako prispevajo k reševanju globalnih in nacionalnih izzivov, ki jih povzroča današnja prometna dinamika. Verjamemo, da bo slovenskemu podjetniškem okolju služila kot odskočna deska za dosego novih trajnostnih mejnikov in ciljev!
Priporočila smo izdali v sklopu Evropskega tedna mobilnosti 2024 in so bila javnosti predstavljena v podjetniškem inkubatorju Kovačnica v Kranju.
Na predstavitvenem dogodku je strokovnjak za trajnostno mobilnost in
direktor inštituta ICK,
Andrej Brglez izpostavil:
»Priporočila nagovarjajo enega ključnih nosilcev sprememb: podjetja so drugače motivirana stopiti iz objema udobja mobilnostnih navad. Imajo moč, da se zaradi uvedenih sprememb in dobrih praks na pot sprememb mobilnosti hitreje poda tudi celotna družba in posamezniki,« ter dodal: »Podjetja v prihodnosti ne bodo več prodajala vozil, ampak mobilnost. Za doseganje trajnostne mobilnosti bo bolj kot tehnične in organizacijske izzive potrebno preseči miselne in vedenjske ovire.«
S tem se je strinjal
direktor Toyota Slovenija, Gregor Mauko: »Vsi si želimo manj prometa, več javnega prevoza, spremeniti pa je potrebno miselnost ljudi. Rešitev ni zgolj v elektrifikaciji vozil. Vlogo podjetij vidim tudi kot podporo občinam, lokalnemu okolju s promocijo trajnostne mobilnosti in odpiranjem za sodelovanje. Zato smo v Toyoti razvili poslovni model ToyotaGO, ki rešuje problematiko prvega in zadnjega kilometra z zagotavljanjem prevoza od vrat do vrat.«
Slavko Ažman, Porsche Slovenija, vodja sekcije trajnostna mobilnost CER, je izpostavil, da bi dobre prakse na področju trajnostne mobilnosti, ki jih uvajajo večje, progresivne občine, lahko služile kot model za repliciranje na drugih območjih. Poudaril je tudi pomembnost nevtralne platforme, kot je CER, ki združuje podjetja, organizacije in občine, preko katere lahko podjetja dosežejo večje premike.
Tomaž Lanišek iz Mestne občine Kranj je dodal: »Javni prevoz mora biti posameznikom dostopna, učinkovita, ugodna in zanesljiva alternativa osebnemu avtomobilu. Da bi lahko prevoz še bolje prilagodili različnim potrebam uporabnikov, so ključni kakovostni podatki. Zato bi morali vsi prevozniki, ki prejemajo javna sredstva, zakonsko obvezno in transparentno poročati podatke o storitvah. Le tako bomo lahko bolje razumeli potrebe ljudi in zagotovili optimalno izkušnjo javnega prevoza.«