Družbena trajnost v praksi - trajnostna kultura poslovanja se začne pri ljudeh in z ljudmi raste




23 / 03 / 2025
Na prenosu znanja CER "Družbena trajnost kot gonilo poslovnega uspeha", smo po uvodnih predstavitvah Saše Bavca, predsednika CER in Iris Pensa iz Odvetniške pisarne Jadek in Pensa, z gosti iz štirih različnih podjetij osvetlili, kako družbena trajnost dejansko zaživi v praksi – v organizacijski kulturi, v odnosih z zaposlenimi, v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi in v vsakodnevnem odločanju.

Okrogla miza je povezala štiri podjetja z zelo različnimi izhodišči – velike mednarodne korporacije (Novartis, A1 Slovenija, Iskraemeco) in družinsko podjetje, globoko vpeto v lokalno okolje (Hotel Plesnik). Kljub razlikam je bilo sporočilo enotno: trajnost ni nekaj, kar podjetje »počnemo« – trajnost je način, kako podjetje živi in razmišlja.

Na okrogli mizi so sodelovali:
  • Tina Cerar, vodja kadrovskih storitev, Novartis
  • Lan Orthaber, vodja službe za korporativno komuniciranje in trajnost, A1 Slovenija
  • Edisa Avdič Čiček, direktorica kadrovske službe, Iskraemeco
  • Urška Kolar, direktorica, Hotel Plesnik
Gostje so poudarili, da so najbolj uspešni pristopi tisti, ki:
  • izhajajo iz resničnih potreb ljudi (zaposlenih, strank, skupnosti),
  • omogočajo sodelovanje različnih oddelkov in profilov,
  • temeljijo na zaupanju, stalnem dialogu in poslušanju,
  • in ne nazadnje – postajajo del identitete podjetja, ne le del strategije.
Od digitalnega opismenjevanja otrok, razvoja pametnih števcev in trajnostne mobilnosti do kulinaričnih inovacij – vsa predstavljena podjetja, sodelovanje z zaposlenimi in zunanjimi partnerji, njihove inciative in inovacije, so dokaz, da se družbena trajnost ne začne z regulacijo, ampak z zavedanjem. In da največjo moč sprememb prinašajo ravno zaposleni, če imajo za to podporo, prostor in spoštovanje.

Skupna ugotovitev vseh sodelujočih je bila tudi, da družbena trajnost ni samo nuja – je priložnost, da podjetje postane bolj odporno, bolj povezano in bolj privlačno za zaposlene in okolje, in da jo ni mogoče uresničevati brez vodstev, ki trajnost živijo – ne le vodijo.

Na zaključno vprašanje Kaj smo se naučili na poti družbene trajnosti? pa so gostje odgovorili:
  • »Vztrajnost in zavedanje, da spremembe v kulturi zahtevajo čas – gre za maraton, ne šprint. Ugotovili smo, da se največ naučimo iz preizkusov, ki ne uspejo takoj.« Lan Orthaber, vodja službe za korporativno komuniciranje in trajnost, A1 Slovenija
  • »Ne smemo izvajati vseh pobud hkrati. Naučili smo se, da je ključen fokus in premišljeno upravljanje sprememb. Dobro je imeti ambicijo, a še bolj pomembno je, da imamo kapacitete, merljivost in vztrajnost za izvedbo.« Edisa Avdič Čiček, direktorica kadrovske službe, Iskraemeco
  • »Pomembno je, da ne pozabimo na obstoječe dobre prakse. Pogosto iščemo novo, medtem ko že izvajamo stvari, ki delujejo in jih je treba le nadgraditi ali bolje komunicirati.« Tina Cerar, vodja kadrovskih storitev, Novartis
  • »Ugotovili smo, da je ključ do inovacij v sodelovanju – ne v hitrih odločitvah. Po poplavah smo si vzeli čas za premišljeno prenovo z naravnimi materiali. Učenje: ne hiteti k najhitrejši rešitvi, ampak k najbolj smiselni.« Urška Kolar, direktorica, Hotel Plesnik

 
VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.