Trajnostna komunikacija – kako graditi zaupanje in odgovorno pripovedovati svojo zgodbo




08 / 09 / 2025
Priporočila za podjetja
»Reševanje našega planeta je zdaj predvsem izziv komuniciranja,« je že leta 2020 opozoril Sir David Attenborough. Danes, pet let kasneje, to spoznanje še bolj drži. 

Tehnologija in kapital ne bosta dovolj – prihodnost bo odvisna od tega, kako prepričljivo in iskreno bomo znali povedati zgodbo o tem, kaj delamo za trajnostni prehod in zakaj to počnemo.
 
Podjetja se soočajo z naraščajočimi pričakovanji družbe, zaposlenih, potrošnikov in investitorjev. V takšnem okolju ni dovolj, da delamo prave stvari – pokazati moramo tudi kako jih delamo in kakšen vpliv imajo. Prav tu stopi v ospredje trajnostno komuniciranje: ne kot dodatna naloga oddelka za PR, temveč kot strateški partner poslovnega razvoja.
 
Kaj prinašajo priporočila?
  • okvir za bolj premišljeno in verodostojno komuniciranje,
  • usmeritve, kako povezati besede z dejanji,
  • poudarek na transparentnosti, podatkih in iskrenosti,
  • podporo pri gradnji zaupanja, ki temelji na resničnih zgodbah, ne popolnih podobah.
Trajnostno komuniciranje danes ni več vprašanje zgolj tega, kaj povemo, temveč kaj dokažemo, zakaj, kako in komu. Podjetja, ki znajo svojo trajnostno zgodbo graditi s preglednostjo in konsistentnimi dejanji, pridobivajo:
  • večje zaupanje zaposlenih, ki želijo delati v podjetjih z vrednotami,
  • zvestobo potrošnikov, ki zahtevajo preglednost,
  • podporo investitorjev, ki nagrajujejo dolgoročno usmerjenost.
V CER – Partnerstvu za trajnostno gospodarstvo smo pripravili priporočila kot orodje za refleksijo, izboljšave in skupno učenje. 
 
Ne ponujajo popolnih odgovorov, temveč povabilo k iskreni komunikaciji – takšni, ki ne gradi le ugleda, temveč tudi zaupanje v prihodnost.
 

POVEZAVA DO PRIPOROČIL
 

Jerneja Jug Jerše, vodja Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji
"Takšne smernice so izjemno pomembne, saj spodbujajo dobre prakse ter podjetjem pomagajo krepiti zaupanje, ki je temelj trajnostne konkurenčnosti."

Tina Cipot, izvršna direktorica o28, komunikacijska skupina
"Trajnostna komunikacija brez jasnih smernic, kaj je primerno – in nenazadnje dovoljeno – hitro zdrsne v všečne fraze in privlačne vizualne obljube brez vsebinske teže."
 
Špela Arsova, Partner, Odvetniki Šelih & partnerji
"Pravnih tveganj povezanih z zelenih zavajanjem ne gre zanemariti. Pristojni organi lahko podjetjem izrečejo visoke globe, razkritje neustreznih praks pa lahko povzroči tudi veliko škodo ugledu podjetja."
 
Meta Pavlin Avdić, Predsednica Sveta trajnostnega razvoja Slovenske oglaševalske zbornice
"Prav kompetence, kot so pripovedna moč, oblikovanje aspiracij in usmerjanje trendov, postajajo ključne za prehod v trajnostno naravnano družbo in gospodarstvo. Oglaševanje ima zato ne le izjemen transformativni potencial, temveč tudi pomembno odgovornost, ki jo bo moralo ponotranjiti in odgovorno udejanjati."
 
Melanja Korošec, Svetovalka za strateški razvoj znamk, partner DreamSail Strategic Consulting
"Pri komunikaciji smo lahko ambiciozni, saj s tem ustvarjamo prostor za večje premike, a ključno je, da smo konkretni - vsaka izjava mora temeljiti na praksah in dejstvih, ki jih lahko dokažemo."
 
Tanja Subotić Levanič, Direktorica korporativnih odnosov, Pivovarna Laško Union d.o.o.
"V Pivovarni Laško Union, ki je del družbe HEINEKEN, verjamemo, da je verodostojno in odgovorno trajnostno komuniciranje ključno za gradnjo zaupanja – tako znotraj podjetja kot navzven. Zato smo uvedli interni pravilnik Green Claims Policy, ki zaposlenim nudi jasne smernice, postopke odobritev ter konkretne primere dobrih praks."
 
Karidia Toure Zagrajšek, Koordinatorica trajnostnega razvoja v NLB
"Trajnostna razkritja so dolgoročen, za banke in podjetja soodvisen proces. Podjetja spodbujamo, naj trajnost vključijo v strategijo, vlagajo v znanje zaposlenih in razkritja obravnavajo kot razvojno orodje, ne zgolj obveznost."
 
VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.