Uvajanje procesov krožnega gospodarstva v storitvenem sektorju




22 / 06 / 2023
22. junija smo s strokovnjaki Danish Design Centra (DDC) na nadaljevalni triurni delavnici spoznavali učinkovito orodje za uvajanje krožnega poslovanja v podjetjih, s poudarkom na storitvenem sektorju. Orodje so razvili v DDC, ki je vodilni mednarodni igralec na presečišču oblikovanja in krožnega gospodarstva, z dolgoletnimi izkušnjami na področju krožne poslovne preobrazbe. 
Zakaj so krožni poslovni modeli nujni?

Gry Brostrøm, DDC je izpostavila dejstvo, da bomo ob trenutnem tempu proizvajanja emisij v letu 2050 potrebovali 8,5 planeta za absorbcijo proizvedenega CO2 in 4 planete za zadovoljevanje naših potreb po cementu, lesu in železu. 
Ker se trenutno zgolj 8,6% materialov ponovno vrne v uporabo je ključna implementacija krožnih poslovnih modelov. Krožni poslovni modeli  težijo k temu, da se odmaknemo od linearnega modela (proizvedi – uporabi – zavrzi) in, da se materiali in produkti obdržijo v ekonomiji. Slednje lahko dosežemo, če se ravnamo po principih krožnosti. V grobem ti modeli zapovedujejo, da se preko krožnega oblikovanja procesi upravljanja oblikujejo tako, da so osredotočeni na ohranjane rabe materialov in produktov, regeneraciji naravnega okolja in da znotraj teh ni izhodnih stranskih produktov kot so onesnaženje in odpadki. Ob tem je bil na dogodku izpostavljen še širši kontekst zmanjševanja CO2 emisij, pri katerih se navadno najprej uvede ukrepe za energetsko učinkovitost in izpostavila, da ne smemo zapostaviti krožnih principov saj so enako pomembni kot energetska učinkovitost in predstavljajo drugo polovico zmanjševanja ogljičnega odtisa. 

Kako preiti na krožno gospodarstvo in hkrati ohraniti konkurenčno prednost? 

Slabosti linearnih sistemov proizvodnje produktov in materialov je ta, da ko je produkt enkrat na trgu je zanj težko sprejeti nove odločitve upravljanja z njim, še težje pa je upravljanje okoljskih vplivov tega produkta. K težavnosti pripomore tudi pomanjkljiv nadzor nad dobavno verigo. Našteti izzivi so prav podlaga za implementacijo krožnostnega oblikovanja poslovnih procesov.

Načrtovanje krožnega prehoda - en komplet: osem krožnih orodij, ki vam bo pomagal začeti vaš prehod

Po strokovnem uvodnem delu so predstavniki DDC udeležencem na konkretnem primeru predstavili tri od osmih orodij za krožno oblikovanje (uporaba kolesa krožne strategije, oblikovanje izziva in ustvarjanje idej). 

Vsi, ki se delavnice niste mogli udeležiti brez skrbi, posnetek delavnice si lahko ogledate na spodnji povezavi, več informacij o uporabljenih orodjih delavnice pa je na voljo na spletni strani Danish Design Center.

V CER-u se zahvaljujemo tudi podpornikom delavnice: Kompetenčni center za design management (KCDM), Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo Republika Slovenija in Javni štipendijski, razvojni, investicijski in preživninski sklad Republike Slovenije
 
VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.