Lidl Slovenija, eden od letošnjih prejemnikov certifikata Green Star, že vrsto let deluje na področju trajnosti in si na številnih področjih prizadeva za zmanjšanje vpliva na okolje. V letošnjem letu so se v okviru svoje trajnostne strategije zavezali k podnebni nevtralnosti, z Lidlovo podnebno akademijo so k trajnostni naravnanosti spodbujali svoje poslovne partnerje, začeli pa so tudi petletno mednarodno strateško partnerstvo s Svetovnim skladom za naravo WWF, ki se osredotoča na delo vzdolž Lidlove vrednostne verige.
Na poti k podnebni nevtralnosti je Lidl Slovenija svojo
podnebno strategijo, ki sledi smernicam ESG in aktualnim politikam EU za zeleni prehod, razširil z novimi cilji in se tako kot vsa podjetja na ravni mednarodne Skupine Lidl zavezal, da bo do leta 2050 dosegel neto ničelne izpuste oziroma zmanjšanje vrednosti toplogrednih plinov čim bližje ničli (»net zero«).
Cilj podnebne nevtralnosti vključuje izpuste obsega 3, tj. izpuste v vrednostni verigi navzgor in navzdol, kjer nastane več kot 90 % vseh izpustov podjetja. V okviru tega želijo do leta 2034 zmanjšati svoje izpuste toplogrednih plinov na področju kmetijstva, gozdarstva in druge rabe zemljišč (t. i. izpuste »FLAG«) za 42,4 %. Lidl se je prav tako zavezal, da bo v istem obdobju za 35 % zmanjšal svoje izpuste, povezane s panogama energetike in industrije (t. i. izpuste »E+I«).
Na ravni Skupine Lidl so svoje največje dobavitelje, ki so odgovorni za 75 % izpustov obsega 3, povezanih z izdelki, zavezali, da si postavijo lastne cilje zmanjšanja izpustov do leta 2026 v skladu s pobudo Science Based Targets Initiative (SBTi). Za doseganje teh ciljev so v Lidlu Slovenija letos organizirali tudi prvo Lidlovo podnebno akademijo, na kateri so svojim dobaviteljem in poslovnim partnerjem predstavili dobre prakse in znanje na področju trajnosti. Cilj podnebne akademije je bil predstaviti prednosti in pomen uvajanja trajnostnih ukrepov v poslovanje. Zaradi velikega zanimanja s strani dobaviteljev bodo podnebno akademijo ponovno organizirali v letu 2025.
Lidl Slovenija je cilj zmanjšanja izpustov obsegov 1 in 2 za 80,6 % do leta 2030 presegel že ob koncu poslovnega leta 2023 (82,65 %). Prav tako v Lidlu Slovenija že od leta 2022 na vseh svojih lastniških lokacijah uporabljajo 100-odstotno
zeleno elektriko. V vseh 31 državah, v katerih Lidl posluje, je že dosegel znatno zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov iz poslovanja, in sicer za 52 % v primerjavi z izhodiščnim letom 2019. V okviru podnebne strategije sicer izvajajo številne aktivnosti na področjih varstva virov, varovanja podnebja, spoštovanja biotske raznovrstnosti, krepitve dialoga, spodbujanja zdravja in poštenega ravnanja.
Na ravni Skupine Lidl so letos začeli tudi
partnerstvo s Svetovnim skladom za naravo WWF (World Wildlife Fund), ki se med drugim osredotoča na varovanje biotske raznovrstnosti, odgovorno ravnanje z vodnimi viri in pridobivanje posameznih surovin ter ozaveščanje o odgovornem prehranjevanju. Vsi ti ukrepi na ravni Skupine Lidl in Lidla Slovenija so še en korak k bolj trajnostnemu poslovanju in boljšemu svetu za prihodnje generacije.
Več o njihovih trajnostnih prizadevanjih si lahko preberete na spletni strani:
Trajnost v Lidlu - Lidl Slovenija.