Leon Korošec, Elan: Zaposleni predstavljajo samostojen steber trajnostnega poslovanja




11 / 09 / 2023
Zeleni pogovor
Zeleni pogovor z Leonom Korošcem, direktorjem zimsko-športne divizije in podpredsednikom skupine Elan, o trajnostnem razvoju, poslovanju in novih strategijah.


V podjetju ste oblikovali strategijo trajnostnega razvoja – kako se ta razlikuje od prejšnje strategije razvoja? Kateri so ključni elementi in prizadevanja? 

Strategija trajnostnega razvoja je sestavni del poslovne strategije podjetja in oba dela se med seboj usklajeno prepletata. Ko smo se lani lotili priprave celovite strategije trajnostnega razvoja, je to istočasno terjalo tudi premislek in korekture poslovne strategije, predvsem pri celostni viziji in poslanstvu podjetja, pa tudi pri ostalih ciljih, ki morajo biti  med seboj usklajeni. 

Strategija trajnosti temelji na šestih ključnih poslovnih področjih, za katere verjamemo, da imajo pomemben vpliv na trajnostni razvoj. To so trajnostni produktni dizajn, trajnostna uporaba izdelkov, trajnostni proizvodni procesi, zaposleni, družbeno okolje ter trajnostno vodenje. Za vsako od področij smo temeljito premislili in določili, na kakšen način lahko pripomore k bolj trajnostnemu poslovanju. Iz tega je sledila definicija kratko, srednje in dolgoročnih ciljev ter izbira ključnih oseb,  ki so postali skrbniki posameznega stebra trajnosti. S tem smo zagotovili konsistentnost izpolnjevanja naših trajnostnih ciljev.

Pri inoviranju lastnih produktov si prizadevate za vse boljši trajnostni odtis posameznega izdelka. Kako poteka inoviranje in katere komponente pretresate ter upoštevate za doseganje tega cilja? 

Ko govorimo o trajnostnih izdelkih, se nam zdijo pomembni trije elementi. Prvi element je naravnanost oz. »mindset«, da je to tek na dolge proge in v začetku štejejo vse zmage, tudi tiste najmanjše. Drugi je razumevanje trenutnega stanja tehnologij, preučevanje in testiranje novih spoznanj in razvojnih rešitev na strani vhodnih materialov ter s tem povezano nenehno iskanje novih, bolj okoljsko sprejemljivih rešitev. Tretji element pa je povezan z novimi pogledi na proces definiranja in razvoja izdelkov, kjer z metodami zgodnjega inoviranja in oblikovalskega razmišljanja trajnostni pristop in cilje upoštevamo že pri samih izhodiščih o izdelku. 

V letu 2022 ste postali 100 % gnani na elektriko iz obnovljivih virov, vzpostavili pa ste tudi delno samooskrbnost podjetja. Kakšna je bila pot do tega mejnika in kakšni so vaši načrti na tem področju za naprej?

Drži, v letu 2022 smo zelo veliko naredili na  področju energetike. Pomembno nam je bilo, da čimprej sprejmemo tiste ukrepe, ki so izvedljivi relativno hitro in imajo občutne in merljive okoljske učinke. Najhitreje izvedljiv ukrep je bila odločitev za električno energijo iz 100% obnovljivih virov, zelo hitro in učinkovito je bil izpeljan tudi projekt Elanove sončne elektrarne. 

Nadaljevali pa smo tudi z aktivnostmi, ki smo jih v  preteklih letih pilotno preizkusili in so se izkazale kot učinkovite. Na primer nadaljnja vlaganja v tehnologijo digitalnega tiska z nakupi novih strojev in postopno ukinjanje predhodne tehnologije. 

V letu 2023 bomo nadaljevali s povečanjem zmogljivosti sončne elektrarne ter z delno uvedbo ogrevanja na biomaso. Naši plani pa se ne ustavijo tu, v srednjeročnem načrtu  imamo že pripravljene nadaljnje projekte za zniževanje ogljičnega odtisa.

Za uspešen zeleni prehod je potrebna tudi sprememba v poslovnih procesih in proizvodnji. Kako zagotavljate trajnostne spremembe tudi na tem področju? Ste inovativni tudi pri novih bolj trajnostnih poslovnih procesih?

Snovanje izdelkov, poslovni procesi in proizvodni procesi so neločljivo povezana področja in sprememba ali aktivnost na enem področju skoraj vedno terja spremembe pri vseh treh. Zato so v strategijo vsi trije umeščeni kot samostojni stebri trajnostnega razvoja (trajnostni produktni dizajn, trajnostna uporaba izdelkov, trajnostni proizvodni procesi), ki pa nujno potrebujejo podporo tako vodstva kot tudi vseh ostalih zaposlenih. 

Kako pa sicer ideje trajnostne strategije širite med zaposlene? Kako poteka prenos znanja in kdo v podjetju je odgovoren za izvajanje trajnostnega poslovanja? 

Pri tem sta pomembna dva dejavnika. Prvi je, da zaposleni predstavljajo samostojen steber trajnostnega poslovanja z oprijemljivimi kratko, srednje in dolgoročnimi cilji. Ti cilji so vezani tako na izobraževanje, varnost, širjenje zavedanja o trajnosti v širšem pomenu besede kot tudi na nivo splošnega zadovoljstva in angažiranosti zaposlenih, saj visoka raven občutenja socialne in psihične varnosti zaposlenih pozitivno vpliva na bolj trajnostno poslovanje. Drugi dejavnik pa je dolgoročen komunikacijski plan, ki smo ga s konkretnimi cilji do različnih interesnih skupin razvili kot podporni steber naši trajnostni strategiji. 

V kakšne podnebne iniciative se vključujete in zakaj?

Najbolj aktivno smo vključeni v različne projekte pod okriljem združenja FESI iz Bruslja (Federation of European Sporting Goods Industry), ki so pionirji trajnostnega razvoja v naši panogi. Ponosni smo, da se je na našo pobudo, letos v aprilu na Bledu organiziralo prvo srečanje celotne smučarske industrije. Srečanje je bilo namenjeno trajnostnemu razvoju in na podlagi tega srečanja so se oblikovale različne delovne skupine. Ob tem bi poudaril, kako pomembno je za nas področje trajnosti, saj se kot industrija zavedamo, da lahko le z združenimi močmi pridemo do boljših rešitev za ohranitev planeta. In čeprav smo na trgu konkurenti, nam je glede trajnostnega razvoja zelo jasno, da bomo le s skupnim delom hitreje dosegli boljše rezultate. Z vidika premika mentalitete, da le skupaj lahko uspemo, je bilo to srečanje zelo navdihujoče. 

Kako pa si prizadevate za odgovorno komuniciranje doseganja vašega napredka in kako preprečujete "greenwashing”?

Integriteta je tu bistvenega pomena. Da povemo tisto, za kar vemo, da drži, da so informacije merljive in dokazljive ter seveda preverjene in verodostojne. Elan je podjetje z 78 letno tradicijo in kot znamka imamo dolgoletni dialog z vsemi našimi deležniki - kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi. Njihovo zaupanje je za nas ključna vrednota in glede na to, da pravzaprav skupaj stopamo na pot trajnostne preobrazbe, je iskreno in verodostojno komuniciranje ključ do našega nadaljnjega razvoja. Le na tak način nam bodo deležniki zaupali in se skupaj z nami podali na pot trajnostne preobrazbe. 
 
 

Zaupanje kupcev, poslovnih partnerjev in zaposlenih je za nas ključna vrednota in glede na to, da pravzaprav skupaj stopamo na pot trajnostne preobrazbe, je iskreno in verodostojno komuniciranje ključ do našega nadaljnjega razvoja.


VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.