Prenos znanja: Ogljični odtis podjetja




01 / 03 / 2023
Prenos znanja
Izračun ogljičnega odtisa podjetja je prvi korak k temu, da podjetje postane bolj trajnostno in zmanjša svoje negativne vplive na okolje.
To prinaša številne koristi, kot so zmanjšanje stroškov energije z zmanjšanjem energetskih odpadkov in učinkovitejšo uporabo virov, izboljšanje ugleda blagovne znamke in javne podobe, večja zavzetost, morala in motivacija zaposlenih, skladnost z zakonodajo. Poleg tega lahko ti podatki podjetjem pomagajo pri oblikovanju natančnejših trajnostnih načrtov in  razvoju strategij za zmanjšanje njihovega vpliva na okolje. 
 
Na prvem letošnjem prenosu znanja z naslovom »Ogljični odtis podjetja« so sodelujoči predstavili svoje izkušnje, kakšne metode obstajajo, kako se pravilno izračuna ogljični odtis, kaj pomeni verifikacija ogljičnega odtisa in izdelava strategij za ogljično upravljanje. 
 
Če so bili ESG koncepti trajnosti še nedavno zelo abstraktni, so sedaj že precej konkretni. Del tega pa je tudi koncept ogljičnega odtisa, izračun katerega od podjetij zahteva vse več deležnikov. Petra Kandus, svetovalka za trajnostne poslovne strategije in nefinančno poročanje, CER, pojasnjuje pomen izračunavanja ogljičnega odtisa in razlikovanje med ogljičnim odtisom podjetja in produkta ali storitve. »Ogljični odtis je temelj, na katerem temelji celotna strategija podnebnega ukrepanja«. Za izračun ogljičnega odtisa je izpostavila uporabo standarda GHG Protocol (Greenhouse Gas Protocol), katerega uporaba je najbolj razširjena. 
 
Gregor Simonič, revizor poročil ogljičnega odtisa organizacije in proizvoda v podjetju Bureau Veritas, je predstavil kako poteka verifikacija metodologije ogljičnega odtisa, postopek izdelave strategij za ogljično upravljanje in postopek GAP analize. »Verifikacija ogljičnega odtisa ni pomembna zgolj zato, ker jo predpisujejo različni standardi temveč zato, ker s tem podjetje na transparenten način komunicira s svojimi deležniki in lažje načrtuje nadaljnje ukrepe za doseganje ciljev ter jasno pokaže svojo zavezanost k trajnostnemu delovanju.« Poudaril je tudi bistvo ločevanja med validacijo, ki se jo opravi v procesu prihodnjega delovanja kot je to strategija upravljanja z ogljičnim odtisom in verifikacijo, ki je namenjena potrjevanju preteklih dejanj, kot je sam izračun ogljičnega odtisa. 
 
Na okrogli mi so podjetja  Lumar, A1 Slovenija in Wienerberger predstavila, kako so se lotila izračunavanja ogljičnega odtisa, katere obsege obravnavajo danes, s kakšnimi izzivi se srečujejo ter kako pripravljajo akcijske načrte za investicije.  
 
Nataša Teraž Krois, vodja razvoja, Lumar IG je poudarila, da se v podjetju Lumar IG s izračunavanjem ogljičnega odtisa podjetja, kot tudi produkta ukvarjajo že dlje časa in imajo vzpostavljen sistem za sledenje emisijam iz obsega ena in dva, ki ga nameravajo v kratkem tudi nadgraditi z namenom zagotavljanja bolj natančne sledljivosti emisijam. Ker si želijo z zainteresiranimi stranmi transparentno komunicirati bodo svoj ogljični odtis tudi verificirali. Pri investicijah je opozorila na pomembno vlogo in soudeležbo vodstva pri sprejemanju odločitev z namenom zelenega prehoda. 
 
A1 Slovenija so pričeli z izračunom ogljičnega odtisa na zahtevo matičnega podjetja s sedežem v Avstriji. Zlatka Poličar, ekspert za družbeno odgovornost pri A1 Slovenija je razložila, da so aktivno začeli s sledenjem emisijam toplogrednih plinov po seznanitvi s sistemom ravnanja z okoljem in postopkom certificiranja standarda ISO 14001. V podjetju trenutno sledijo emisijam iz obsega 1 in 2, medtem, ko matično podjetje spremlja tudi emisije obsega 3. Trenutno svojo učinkovitost uporavljanja z ogljičnim odtisom izboljšujejo preko okoljskih programov, s katerimi želijo doseči ogljično nevtralnost do leta 2030. Zeleni prehod je podjetju omogočil tudi nove poslovne modele, tako so v A1 začeli s hitrimi praksami kot so programi krožne ekonomije pri obnavljanju telekomunikacijske infrastrukture ali ločevanja odpadnih mobilnih telefonov, kar pa počasi vodi v večje projekte kot je prehod na obnovljive vire energije in samooskrbo. 
 
Že nekaj časa pa ogljičnemu odtisu obsega ena in dva sledijo v podjetju Wienerberger, v katerem so si za letošnje leto zadali cilj izračun ogljičnega odtisa obsega tri, je predstavil Amel Emkić, produktni vodja Adria regija, Wienerberger. Izpostavil je tudi, da so emisijam obsega ena in dva prvotno začeli slediti zaradi okoljskih deklaracij izdelkov sedaj pa tudi zaradi pritiskov zakonodaje kot je Taksonomija.  »Poleg podpore vodstva je pomemben dejavnik tudi to, da se takega projekta podjetje loti skupinsko in da je s cilji seznanjen vsak zaposlen«, je poudaril in podelil vpogled, da obstajajo majhni in hitri ukrepi, ki jih lahko naredimo na nivoju posameznika. 
 
 
Dogodek je organiziran v sodelovanju s projektom CAESAR 2.
 

»Verifikacija ogljičnega odtisa ni pomembna zgolj zato, ker jo predpisujejo različni standardi temveč zato, ker s tem podjetje na transparenten način komunicira s svojimi deležniki in lažje načrtuje nadaljnje ukrepe za doseganje ciljev ter jasno pokaže svojo zavezanost k trajnostnemu delovanju.«


VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.