Prenos znanja




01 / 04 / 2025

Dogodki "Prenos znanja” omogočajo članom CER pridobivanje vpogledov v aktualne teme trajnostnega gospodarstva, dostop do strokovnjakov in znanja ter izmenjavo izkušenj med zunanjimi strokovnjaki in člani CER. Hkrati spodbujajo odprto razpravo o konkretnih izzivih podjetij, iskanje uporabnih rešitev in priložnosti za sodelovanje. Pomagajo podpirati strateško transformacijo podjetij v luči trajnostnih in zakonodajnih sprememb.

Srečanja praviloma potekajo v spletni obliki in vključujejo kratke, ciljno usmerjene predstavitve, na katerih strokovnjaki in člani CER delijo globalne trende, zakonodajne usmeritve, dobre prakse ter ključne izzive iz svojih področij.

V nadaljevanju predstavljamo zadnje prenose znanja (posnetke in vsebinske novice):

1. Kako naj podjetja podnebne scenarije upoštevajo pri pripravi trajnostnih poročil?

Podnebni scenariji podjetjem omogočajo, da ocenijo dolgoročne vplive podnebnih sprememb ter oblikujejo odporne in prilagodljive strategije. Z njihovo uporabo prepoznavajo fizična in prehodna tveganja, kot so ekstremni vremenski dogodki, regulative in prehod na nizkoogljične tehnologije.

Analiza različnih scenarijev globalnega segrevanja (npr. 1,5 °C ali 2 °C) pomaga zagotoviti skladnost s standardi trajnostnega poročanja ter omogoča celovite vpoglede tudi v druge vidike, kot so biodiverziteta, krožno gospodarstvo, vplivi na delovno silo, skupnosti in potrošniške navade.

Gordon Darling (WBCSD) in Anže Medved (ARSO) sta poudarila, da podjetja, ki pravočasno vključijo scenarijsko načrtovanje v svoje trajnostne in poslovne procese, pridobijo boljšo odpornost, pregled nad tveganji ter konkurenčno prednost v hitro spreminjajočem se okolju.

Video posnetek Prenos znanja_1
Video posnetek Prenos znanja_2
Podnebni scenarij: Ključ do odpornosti poslovnih strategij in modelov



2. Trajnostna mobilnost v podjetjih - kako določiti prioritete ukrepov?

Trajnostna mobilnost podjetjem prinaša številne koristi na ekonomskem, okoljskem in družbenem področju – od prihrankov stroškov, zmanjšanja emisij ter večjega zadovoljstva zaposlenih do izboljšanja ugleda in skladnosti z zakonodajo. Organizacije, ki na tem področju ne vlagajo, si s tem otežujejo pot do učinkovitega in dolgoročno vzdržnega poslovanja.

Kako je mogoče te koristi uresničiti v praksi, so skozi konkretne primere predstavili:
  • Maša Meden, Toyota Slovenija,
  • Slavko Ažman in Mirela Zupančič, Porsche Slovenija,
  • Mitja Lazar, Telekom Slovenije,
  • Nadja Novak, Eles in
  • Peter Žnidaršič, Nomago.  
Video posnetek Prenos znanja
Trajnostna mobilnost v podjetjih - kako določiti prioritete ukrepov?
Priporočila Trajnostna mobilnost podjetja


3. Družbena trajnost kot gonilo poslovnega uspeha 

Družbena trajnost je vse bolj ključna za dolgoročno uspešnost podjetij, saj temelji na zaupanju, vključevanju in odgovornih odnosih z zaposlenimi, strankami in skupnostjo. 

Pomembnost vloge vodstva pri oblikovanju takšne poslovne kulture je izpostavil Saša Bavec, predsednik CER Partnerstva. Iris Pensa, Odvetniška pisarna Jadek & Pensa, je osvetlila širši okvir družbene trajnosti – od mednarodnih usmeritev do zakonodajnih zahtev in konkretnih kadrovskih izzivov v praksi.

Kako podjetja pristopajo k tem izzivom na operativni ravni, so s svojimi izkušnjami prikazali tudi:
  • Tina Cerar, Novartis,
  • Lan Orthaber, A1 Slovenija
  • Edisa Avdič Čiček, Iskraemeco in 
  • Urška Kolar, Hotel Plesnik.
Video posnetek Prenos znanja
Ljudje niso vir, ljudje so podjetja - družbena trajnost je strateška nuja za sodobna podjetja
4. Narava je temelj globalnega gospodarstva in pomembno poslovno vprašanje

Narava je temelj globalnega gospodarstva – preko surovin, vode, kmetijskih zemljišč in stabilnega podnebja omogoča delovanje številnih dejavnosti, pri čemer je več kot polovica svetovnega BDP neposredno odvisna od zdravih ekosistemov. Ohranjanje in obnova narave tako nista le okoljski cilj, temveč nujna strateška usmeritev za dolgoročno konkurenčnost.

Na pomen vključevanja narave v poslovne modele je opozorila Giulia Carbone (WBCSD), ki je izpostavila, da naravne rešitve ponujajo konkretne koristi in zmanjšujejo tveganja. Lela Melon (Universitat Pompeu Fabra Barcelona) je predstavila evropski pravni okvir, ki krepi vlogo narave v trajnostnem poročanju in investicijskih presojah.

Kako naravne vire vključujejo v svoje poslovne strategije, so skozi primere predstavili: 
  • Blaž Medja, Pivovarna Laško Union,
  • Teja Mižigoj, Medex,
  • Jure Rejec, FSC International in
  • Mojca Kodre, Atlantic Droga Kolinska.
Video posnetek Prenos znanja_1
Video posnetek Prenos znanja_2
Kako slovenska podjetja gradijo poslovne modele, odvisne od narave
Podjetja pred dejstvom: varovanje narave je pravna in strateška obveza


Vabljeni k ogledu navdihujočih vsebin, ki ponujajo konkretne prakse, strokovne poglede in ideje za trajnostni napredek. Delite jih znotraj svojih ekip in jih uporabite kot spodbudo za razvoj vašega podjetja.






VSE NOVICE
zapri Na spletnih straneh cer-slo.si uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja
spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.
Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah.